Asia, Japan, Travel

JAPAN | Dazaifu & Nanzo-In

5 juli 2017

Klaar voor een grote portie Japan? In de komende blogposts neem ik je mee naar onze eerste dagen in Fukuoka, waarna we de trein nemen naar Kyoto om dan te eindigen in Tokyo. Gelukkig heb ik een klein reisdagboekje bijgehouden zodat ik jullie precies kan vertellen wat we allemaal hebben gedaan! :)

Onze Japan trip begon in Fukuoka, één van de grotere steden van het land. We sliepen vlak bij het station in een klein boetiekhotelletje en hadden zo de perfecte uitvalbasis om vanalles en nog wat te bezoeken. Fukuoka ligt in het Kyushu district, helemaal in het Westelijke deel van Japan. Het is minder goed bereikbaar (wij vlogen vanaf Tokyo) en je ziet er dus ook véél minder toeristen. Vaak waren we de enige Westerse mensen. Soms zorgde dat voor wat ‘lost in translation’ momenten, maar eigenlijk was het stiekem wel leuk om geen platgetrapte paden te bezoeken.

Op onze eerste dag hadden we Dazaifu en Nanzo-In op de planning staan. Dazaifu is maar een kort treinritje weg van Fukuoka. Het is een klein stadje met een toeristische straat (vooral op Aziatische toeristen gericht) die leidt naar de grote tempel en een prachtig bos erachter. We proefden er een deegachtige specialiteit gevuld met pruim. Vre-se-lijk! Tijd dus om de Tenman-gù tempel te gaan ontdekken. Op dat moment begon het vreselijk te regenen, dus zochten we een droog plekje onder de bomen. Voor we het wisten waren we Torii’s (die typische rode poortjes) aan het volgen en kwamen we uit bij de superschattige kitty shrine. Ok, waarschijnlijk was de naam niet ‘kitty shrine’, maar het klonk leuk. Daarna wandelden we nog even door het park om uit te komen aan het Kyushu National Museum. Een museum waar wij duidelijk veel interessanter waren dan wat ze daar uitstalden, te zien aan de starende blikken en open monden van alle schoolmeisjes- en jongens. Maar buiten dat, was het museum echt wel de moeite!

In de namiddag vertrokken we naar Nanzo-In waar je enkele shrines en een (very) Big Buddha kunt bezoeken. Het gekke was dat er echt niemand was en het toch wel enorm uniek zicht was. Again, het is duidelijk nog niet ontdekt door toeristen.

’s Avonds gingen we sushi eten bij een locale tent (Sushi Hoyan). Je bestelde en het werd voor je neus vers gemaakt. Lekker! En in Japan is sushi niet duur, dus voor een sushi liefhebber als ik is het heaven! Als afsluiter gingen we naar de cocktailbar ‘Bar Oscar’. Als je van klassieke cocktails houdt, is dit dé place to be! Door het taalprobleem kreeg ik niet perfect de cocktail die ik wilde, maar het was lekker. En uiteraard nam ik ook een Moscow Mule, één van de meest populaire drankjes in Japan.

Dat was onze eerste dag ;) Stay tuned voor meer!